Dekoratiestudio Ferry Winkler viert 35-jarig bestaan

"Eigenlijk kijken we vooral naar de toekomst, willen we ons verder blijven ontwikkelen. Maar het ís natuurlijk bijzonder: Wij bestaan al 35 jaar! En er zijn tegenwoordig niet zo heel veel bedrijven die een dergelijk jubileum kunnen vieren, dus willen we toch even stilstaan bij deze mijlpaal. Heel even maar. Daarna verder met de volgende 35 jaar" aldus Ferry en Erik Winkler van Dekoratiestudio Ferry Winkler, reclameproducent uit Diemen. Op 31 augustus vieren de broers dit bijzondere jubileum met de onthulling van een nieuw 3D-reclamebord aan de gevel van hun bedrijfspand. "Een nieuw visitekaartje waar we bijzonder trots op zijn!" aldus de Winklers.

Voorloper vanaf het eerste uur
Ferry Winkler is een familiebedrijf dat meer dan 100 verschillende diensten levert op het gebied van reclame in Amsterdam en de rest van Nederland. Vanaf het eerste uur is het bedrijf vernieuwend geweest in dit vakgebied, zowel qua productiemethoden als materialen. Het bedrijf begon in de jaren '70 toen Ferry Sr. reclameuitingen schilderde. “Niks geen computers, mijn vader gebruikte gewoon een kwast.”, aldus Erik. In de 80-er jaren veranderde de reclamewereld revolutionair met de invoering van snijmachines, groot formaat full-color printers en freesmachines. Wat brengt de huidige tijd? Erik geeft aan dat duurzaamheid, natuurlijke materialen en onderscheidende kwaliteit gevraagd worden. “In een tijd waarin er sprake is van veel eenheidsworst, merk je dat mensen zich weer van elkaar willen onderscheiden. Ook stellen steeds meer welstandcommissies eisen dat de wildgroei van niet fraaie reclameuitingen in het Nederlands straatbeeld wordt haltgeroepen. Wij promoten momenteel dan ook, naast alle moderne technieken, oude ambachten zoals vergulden, verzilveren, glasetsen en houtsnijden. De consument wil gelukkig weer kwalitatief hoogstaand reclamewerk terug in het straatbeeld en dat kunnen wij bieden”, aldus Erik.

Hoe bereik je een 35-jarig jubileum?
“De reden dat wij al 35 jaar bestaan heeft er mee te maken dat wij ons dus constant vernieuwen. Als ondernemer moet je niet stilstaan, maar innoveren. Kijk naar ontwikkelingen in de markt en speel daar op in. En verder natuurlijk altijd je klant als uitgangspunt nemen: Meedenken, adviseren, kwaliteit leveren, snel anticiperen en altijd bereikbaar zijn. Op die manier krijg je het vertrouwen, bouw je een duurzame relatie op en blijven klanten terugkeren. Daar zijn wij dan ook bijzonder trots op. En dat vieren wij met de onthulling van een nieuw reclamebord aan onze gevel” aldus Ferry. Erik heeft aan dit nieuwe 3D-gevelbord gewerkt. “Vrij veel uren heb ik gestopt in het ontwerp, houtbewerking, schilderen, vergulden, aflakken en de montage. Dit 3D-bord moest een combinatie worden van veel technieken die wij kunnen verwerken in de reclameuitingen die we voor onze klanten kunnen maken. Dit soort 3D-reclameborden zijn nog niet gangbaar in Nederland. Nederland is redelijk traditioneel wat betreft reclameuitingen, maar vergeet niet: Dat wat je buiten ophangt is het visitekaartje waarmee je op een góede manier moet opvallen! Het bord dat wij nu aan onze gevel hebben hangen is daar een zeer goed voorbeeld van”. Het resultaat mag er zijn. Sinds enkele dagen hangt het bord al aan de gevel. Daarmee zijn voorganger, een uiting met 2D-letters verdreven naar een plekje in de 35-jarige geschiedenis. “Het is geweldig om te zien hoe nieuwsgierige voorbijgangers op de rem trappen en vol enthousiasme omhoog kijken naar onze gevel. Zo nu en dan wordt er zelfs een foto van gemaakt! Daar doe je het voor. Laat dit dan voor ondernemend Nederland dé reden zijn om hun buitenreclame ook spraakmakend te verfrissen!” aldus Erik Winkler. Tot slot stelt hij voor om gerust eens langs de Stammerkamp 14 in Diemen te rijden om zo inspiratie op te doen. De koffie staat klaar.